Aloitan tän nyt iloisesti.

Sain tossa tiistaina tietää, että pääsin yhden kurssin läpi. Tää kurssi on ollu mulla niinku piikki lihassa jo syksystä lähtien. En oikeen ymmärtäny, miten voisin päästä sen läpi. Siihen tartti lukea kaksi kirjaa, mikä nyt on vähintäänkin kohtuullista. Arvosana muodostui siis täysin lopputentistä, eikä kurssilla tarttenu tehdä mitään tehtäviä. Proffakin oli hyvä.

Pointti oli vaan siinä, etten oikeen millään jaksanut lukea niitä kirjoja, kun ne oli niin hiton paksua tavaraa. Suomalaisissa ja jenkkikirjoissa on se ero, että jenkit osaa kirjottaa kevennyksiä sinne tekstin sisään, mutta suomalaisissa oppikirjoissa oon törmänny harmillisen harvoin tälläsiin. En nyt haluais sanoa, että ne kirjat oli huonoja, muttaku yhteen kappaleeseen on tungettu niin paljon tiukkaa faktaa, että pidemmän päälle karseeta luettavaa. Eli mun keskittyminen oli alun pitäenkin sitä kymmenen minuutin luokkaa kerrallaan.

Ekassa tentissä totesin, että se oli tehty samaan tyyliin, kun pääsykokeetkin. Eli pieniä yksityiskohtia kirjasta oikein tai väärin. Väärästä miinusta, vastaamatta jättämisestä nolla. Lisäks oli muutama pieni esseekin. Mut huhhuh jätin ekoilla kerroilla puoleen vastaamatta ja epätoivo iski. Totesin, etten ikinä tule pääsemään tätä tenttiä läpi, eli joudun ottamaan koko kurssin uudelleen seuraavana vuonna. Olin jo muutenkin kohtuullisen loppu ja en saanut opintopisteitä muistakaan kursseista, kun kuumottelin vaan sitä, etten pääse kuitenkaan mistään läpi.

Niin tässähän on tällänenkin tilanne, että opintotukia ei tietenkään saa, jos ei saa opintopisteitä. Ja vaikkakin omaan työpaikan, niin en sieltäkään saa revittyä sitä rahaa tarpeeksi irti enää nykyään. Joten rahatilannekin alkoi huolettaa. Mulla on kyllä kieltämättä vähän sairas suhde rahaan. Sitä ei saa koskaan olla vähemmän, kuin puoli vuotta taaksepäin. Eli sitä täytyy kasata sinne pankkitilille. Eli mun tilanteessa hommahan on nyt niin, että vaateostoksille mulla ei ole asiaa. Ruokaa kaikista halvinta, ei mitään maksullisia aktiviteetteja (ei sen puoleen, että ne kiinnostaisikaan), ei levyjen ostelua. Tiedän, että en ole köyhä. Tai siis tulot ovat köyhyysrajan alapuolella, mutta mulla on tosiaan nämä mun säästöt. Mutta en voi sijoittaa niitä mihinkään, koska pelkään, että menetän kaiken heti. Ja rahaa täytyy olla.

Mutta siis niin. Eli pääsin kurssin läpi. Ja sain siitä nelosen!!!!!!!!!!!!!!! (asteikolla 1-5). Mitä ihmettä, se hymyilyttää mua vieläkin jeeeeee